Inbound marketing: Byg bro mellem marketing og salg

Kan du genkende det her: Marketingafdelingen producerer lækkert content marketing, som er tilrettelagt nøje efter personas og måske endda deres kunderejse – i jagten på trafik til websitet og konverteringer på formularer.
Samtidig bruger sælgerne krudt på at jagte iskolde leads, som passer nogenlunde på jeres ICP (Ideal Customer Profile), men som ofte er – ja, iskolde.
Sådan er virkeligheden i rigtig mange SMV’er.
Jo, den er. Jeg ved det, for jeg har hjulpet en lang række af dem gennem mine 17 år som digital rådgiver for B2B-virksomheder.
Alt for ofte jagter marketing “vanity metrics” i forsøget på at leve op til mere eller mindre tilfældige målsætninger ovenfra. Imens salg bruger unødigt mange kræfter på uinteresserede prospects – selvom marketing allerede har varmet en god bunke leads op.
Men hvad nu, hvis marketing og salg arbejdede efter samme mål – vundne ordrer? Og hvad hvis de begge havde adgang til samme data om varme leads – og havde en fælles strategi for at forfølge dem?
Med den rette strategi og den rette tech stack kan I bygge bro mellem marketing og salg og sikre, at marketing skaffer de rette leads, som salg meget nemmere kan sparke i mål – fordi de allerede er varme.
Ikke mere silo – meget mere win.
I løbet af to timer får du:
- En gennemgang af inbound marketing – som metode og strategi
- Et overblik over, hvilken tech stack (systemer) du skal bruge for at holde styr på dine relationer og for at automatisere dine salgs- og marketing-processer
- En 10-trinsplan for, hvordan du griber det an
Målgruppe
CMOs, marketing managers, salgschefer og sælgere i små og mellemstore B2B-virksomheder.
Om oplægsholderen
Casper Svoldgaard har 17 års erfaring med digital markedsføring og salg for B2B-virksomheder. Først som digital seniorrådgiver i Publico Kommunikation og siden 2021 som selvstændig konsulent i 0404Digital med speciale i inbound marketing og salg.
Casper er certificeret HubSpot-partner – markedets førende CRM og marketing-platform – og har siden 2016 hjulpet en lang række virksomheder med implementering af CRM og strategier for marketing og salg. Læs mere her.
Arrangementet er gratis for medlemmer af ErhvervSkanderborg. Andre: 500 kr. + moms.
Afbud
Vi har ofte venteliste, og værtsvirksomheden indkøber forplejning efter antallet af tilmeldte. Derfor opkræver vi et fee på 250 kr. for afbud senere end 24 timer før arrangementet afholdes.
Vi glæder os til at se dig!
Oplægsholder

Casper Svoldgaard
Silhorko Eurowater A/S, Århusvej 79, 8660 Skanderborg