Log ind Tilmeld nyhedsbrev Telefon: 2422 4411

Dagskursus: Omninchannel – sådan kommer du i gang i din egen virksomhed

Detalje dagskursus

På dette dagskursus skal du arbejde med din virksomhed! Og vi sætter fokus på, hvordan digitale platforme kan hjælpe med at sælge mere til kunderne. Det vil sige:


Hvad skal din virksomhed kendes for hos dine kunder?

  • Vi arbejder med hver enkelt virksomheds strategiske ståsted i markedet – herunder også positionering, kompetencer og kundeløfte
  • Vi arbejder også med forskellen på, hvordan du selv opfatter din virksomhed, og hvad siger kunderne om dig


Forstå, hvem dine kunder er, og hvad de forventer af dig som virksomhed. Det vil mere præcist sige:

  • Forståelse af, hvor du kan finde viden om kunderne fx på din virksomheds hjemmeside
  • Forståelse af hvordan forskellige kommunikations- og salgsindsatser prioriteres ift. kundernes ønsker
  • Forståelse af det vigtige i, at din virksomhed fremstår ensartet og troværdig på alle salgs- og kommunikationskanaler


Vi introducerer og arbejder med dine kunders beslutningsproces, så det bliver synligt, at det er vigtigt at være relevant i sit salg og kommunikation lige netop der, hvor den enkelte kunde befinder sig

  • Vi kommer til at arbejde med den enkelte virksomheds forskellige beslutningsprocesser for køberne – og dermed også med salgsprocesserne og hjælpen til kunderne undervejs på især digitale platforme som hjemmeside og LinkedIn
  • Deltagerne lærer, hvordan digitale indsatser – på fx hjemmesiden - optimeres og prioriteres for den enkelte virksomhed på kurset
  • Der vil være eksempler fra deltagernes egne hjemmesider


Sæt dine kunder i centrum af din (digitale) kommunikation, så du kan sælge mere

  • Lær at tænke i relevant (digital) kommunikation for dine kunder
  • Lær at forbedre brugeroplevelsen for kunderne på tværs af kommunikations- og salgskanaler
  • Lær at designe/tænke indhold, så det hænger sammen på fx hjemmeside, Facebook, LinkedIn, nyhedsbreve, eksterne sælgere og kundeservice
  • På den måde, kan digitale platforme hjælpe dig og din virksomhed til at sælge mere


Vær forberedt, hvis kommunikation på især sociale medier løber løbsk

  • Vi sætter fokus på krisehåndtering


Målrettet dig der vil arbejde med din egen virksomhed

Kurset dykker ned i den enkelte virksomheds aktuelle situation. Både omkring egen position på markedet i forhold til kunder og konkurrenter, men også nuværende arbejde med at sætte kunderne i centrum. Herunder også en forståelse af, hvem er kunderne er, og hvad de ønsker af dig som virksomhed.

Desuden arbejdes der konkret på kurset med, hvordan den enkelte kundes beslutningsproces (kunderejse) identificeres, så digitalt indhold og øvrige kommunikations- og salgsindsatser kan optimeres direkte efter dine kunder.

Der gives også anvisninger til, hvordan indhold optimeres og prioriteres på tværs af især digitale platforme – som fx hjemmeside, nyhedsbreve og LinkedIn – i forhold til kundernes ønsker og virksomhedens andre salgsindsatser og -mål. Krisehåndtering, hvis noget går galt på de digitale platforme, berøres også på kurset.


Mød underviseren

Susanne Meldgaard gennem hele sit arbejdsliv fungeret som rådgiver og underviser, bl.a. på Erhvervsakademi Aarhus og Aarhus Universitet.

Hun driver i dag meldgaard.nu, hvor hun rådgiver om salgs- og marketingmæssig værdiskabelse for danske og internationale kunder – ofte funderet på virksomhedens data.

Hovedforfatter på bogen ”Markedskommunikation”.


Deltag til medlemspris

Normalpris 2.500 kr. + moms.

Pris for medlemmer af ErhvervSkanderborg: 1.500 kr. + moms. Prisen er inkl. fuld forplejning fra Kafé K (morgenmad, frokost og eftermiddagskage).


Kurset oprettes ved min. 10 deltagere. Maks. 12 pladser.


Vi glæder os til at se dig til en udbytterig dag!

tirsdag den 12. oktober 2021
Kl. 8.30-16.00

Kulturhuset Skanderborg, Parkvej 10, 8660 Skanderborg

4. oktober 2021

Medlem
kr. 1.500,-

Tilmeld
Erhvervskonsulent
Line Ebbesen
T: 40 20 54 30
M: lbe|erhvervskanderborg.dk
Medbring egen bærbar, oplader og gerne forlængerledning.